KTE Tavaszi Szakmai Nap

Dátum: 
2019 Mar 20
program helye: 

Budapest

Megkezdődtük az előadások és műhelymunkák anyagainak feltöltését.

 Digitális tananyagfejlesztés az én könyvtáramért

 

A Könyvtárostanárok Egyesülete (KTE) és a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (FSZEK) Az én könyvtáram projektje (EFOP-3.3.3-VEKOP/16-2016-000001) közös szakmai napjának kiemelt témája a jövő iskolai könyvtára, annak tananyagai, terei, együttműködési formái. Kiemelt fókuszban a mit és hogyan tanítsunk a jelen tanulóinak, hogy a jövőben is képesek legyenek az olvasást és az információhasználatot maguk és környezetünk javára fordítani, a köz- és iskolai könyvtárakat hatékonyan használni.

Ennek érdekében a szakmai napon elsősorban műhelymunkák lesznek, melyeket sokféle együttműködő partnerünkkel valósítunk meg.

Időpont: 2019. március 20. 9.45-16.00
Helyszín: Budapest, FSZEK
 Központi Könyvtár (1088 Bp. Szabó Ervin tér 1.) Bejutás a díszbejáraton keresztül a kovácsolt kapun, nem az olvasói bejáraton.

Program

8.30-9.20 Lehetőség a FSZEK Központi Könyvtárának vezetett látogatására
Előztes jelentkezés alapján. Max. 50 fő
 
8.30-9.45 Regisztráció  
9.45-10.00

Megnyitó

- Fodor Péter főigazgató, Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
- Simon Krisztina elnök, Könyvtárostanárok Egyesülete

 
10.00-12.00 Délelőtti műhelymunka 6 párhuzamos szekcióban  
12.00-13.00 Ebédszünet  
13.00-15.00 Délutáni műhelymunka 6 párhuzamos szekcióban  
15.00-15.10 Rövid szünet  
15.10-16.00 Plenáris előadások  
  Az én könyvtáram program eredményei
Farkas Ferenc szakmai vezető, Az én könyvtáram projekt
 
 

A könyvtár új helye és szerepe a digitális világra felkészítő iskolában
Farkas Andrea senior digitális fejlesztő, Digitális Pedagógiai Módszertani Központ

 
  A könyvtárpedagógia elmélete és gyakorlata - könyvbemutató
Dömsödy Andrea iskolai könyvtári referens, Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
 
 

 

Sörény Edina főosztályvezető, EMMI Könyvtári és Levéltári Főosztály

 elmaradt

Műhelymunkák

A műhelymunkák hat párhuzamos szekcióban folynak. Célunk, hogy az adott témáról ne csak halljanak a résztvevők, hanem közös gondolkodással, tevékenységekkel, kipróbálással segítsük annak mélyebb megértését, alkalmazását. Műhelymunkát már a szakmai napra való jelentkezéskor jelölni kell. Csak azon a műhelymunkán fog tudni részt venni, amire jegye lesz.

Kérjük a választásnál az alábbiakat vegye figyelembe:

  • Vannak műhelyek, melyek ismétlődnek. Délelőtt és délután ugyanaz kerül megrendezésre.
  • A műhelyek között nincs átjárás, hiszen azok aktív munkát, elmélyülést igényelnek, a munka közbeni bekapcsolódásra nem készülünk.
  • A valódi műhelymunka érdekében az egyes műhelyeken maximális létszámokat határoztunk meg. A regisztrációs felület ezt kezeli, vagyis ha olyan műhelyt jelöl be, ami már betelt, akkor másik megjelölését fogja kérni. Ha módosításra lesz szüksége, akkor figyeljen, nehogy kétszer ugyanarra a témára jelentkezzen!

A műhelymunkák pontos beosztása hamarosan itt lesz elérhető:

  Délelőtt Délután

1. terem
Arany szalon

Robotika a könyvtárhasználat tanításában
drapp belépőjegy

Robotika a könyvtárhasználat tanításában
szürke belépőjegy
2. terem
Fogadóterem
Tanulás a 21. században. Projektötletek és tervezés. Digitális Témahét 
napsárga belépőjegy
Tanulás a 21. században. Projektötletek és tervezés. Digitális Témahét 
világoszöld belépőjegy
3. terem
Kis galéria
Spanyol kitekintés
harsány kék belépőjegy
LÜK fejlesztő játék a könyvtárhasználat tanításának szolgálatában
harsány zöld belépőjegy
4. terem
Nagy bálterem
Így használd a könyvtárad! Forrásalapú óratervezés
harsány narancs belépőjegy
Iskolai könyvtárak terei - közös gondolkodás
rózsaszín belépőjegy
5. terem
Művészeti olvasó
Utazz KÓDsebességgel a Gutenberg-galaxisban A kis herceg repülőjén!
halványkék belépőjegy
R2D2: a tanulótípusokra szabott segítőtárs a digitális univerzumban
barackszín belépőjegy
6. terem
Sárkányos Gyermekkönyvtár
Sárkányos kincskeresés
halványsárga belépőjegy
„Bűntény a könyvtárban" – detektívjáték
lila belépőjeegy

 

A műhelyek leírásai

1. terem Robotika a könyvtárhasználat tanításában

Műhelyvezetők:

  • Koren Balázs matematikatanár, robotikaoktató, ELTE TTK
  • Dömsödy Andrea iskolai könyvtári referens, OPKM

Rövid leírás: Meggyőződésünk, hogy azon túl, hogy a könyvtáraké és a programozásé a jövő a két témának sok más kapcsolódási pontja is van. Például használható kifejezetten a könyvtárhasználat tanítására is, hiszen ezek a folyamatok jól algoritmizálhatóak. megismerkedünk a Micro:bit programozással és már kész könyvtári projekteken keresztül a Scratch vizuális programozási nyelvvel. Célunk, hogy a résztvevők bátorítást és segítséget kapjanak az első lépésekhez. Programozási előismereteket nem igényel a műhely.

Előzetes kérések a résztvevőkhöz:

A műhely leírása (főbb gondolatok, linkek, források)

2. terem: Tanulás a 21. században. Projektötletek és tervezés. Digitális Témahét
Műhelyvezetők:
  • Lisztmaier Zsuzsanna digitális fejlesztő, Digitális Pedagógiai Módszertani Központ
  • Virga Krisztina digitális fejlesztő, Digitális Pedagógiai Módszertani Központ
  • Iványiné Nagy Kinga könyvtárostanár, Brenner János Nevelési Központ, Szombathely
  • Szabados Tímea digitális fejlesztő, Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (csak du.)
 
Rövid leírás: Az információs társadalom új kihívások elé állította a köznevelés résztvevőit, és alapvetően formálta át a tanulásról és a tanításról vallott nézeteket. A projektek jó lehetőséget teremtenek arra, hogy digitális technológiai és módszertani megoldásokkal támogassuk a tanulási folyamatot. A problémaalapú megközelítés során a gyerekek aktív részvételével történik a megvalósítás a 21. századi készségek fejlesztésével. Minden évfolyamon és minden tantárgy keretein belül, de leginkább tantárgyak összevonásával lehet eredményes projekteket megvalósítani. A Digitális Témahét minden tanévben lehetőséget kínál ezen projektek megvalósítására, kipróbálására. A workshopon megismerkedünk a Digitális Témahét honlap jó gyakorlatokat, projektötleteket felvonultató Tudásbázisával, a projektleírás módszertanával, és kreatív, alkotó módon együtt gondolkodunk új könyvtári projekteken.
 
Előzetes kérések a résztvevőkhöz:
  • A Digitális Témahét projektjeiről tájékozódhatnak a www.digitalistemahet.hu oldal Tudásbázis menüpontjában.
3. terem délelőtt: A könyvtárostanár az iskola info-ügynöke. Spanyol kitekintő
  • Műhelyvezetők: Alicia Rey, Servicio de coordinación bibliotecaria Ayuntamiento de Huesca
  • Pataki Marianna könyvtárostanár, Kispesti Károlyi Mihály Magyar-Spanyol Tannyelvű Gimnázium, Budapest
Rövid leírás: Megtudjuk, hogy miként válhat az iskola könyvtára az iskola info-ügynökségévé, mikozben Betekintést nyerünk a spanyol iskolai könyvtárak életébe.
Ízelítőt kapunk a spanyol könyvtárostanárok számára biztosított digitális kompetenciafejlesztő tréningből. Megpróbálkozunk az egyik 16 éveseknek szóló spanyol jó gyakorlat, A 80 nap alatt a föld körül adaptációjával. Lehetőséget biztosítunk a csoportmunkára és a reflexióra.
 
Előzetesinformációk a résztvevőknek:
  • Gyakorlatorientált workshopunkon angol illetve spanyol nyelvet használunk, így jó alkalom adódik a nyelvgyakorlásra, de fordítást biztosítunk.
 
3. terem délután: LÜK fejlesztő játék a könyvtárhasználat tanításának szolgálatában
Műhelyvezetők:
  • Török Ágnes edukációs projektvezető, Móra Könyvkiadó
  • Simon Krisztina könyvtárostanár, József Attila Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola, Budapest
Rövid leírás: A LogikaÜgyességKitartás olyan készségfejlesztő játék, amely egyesíti magában a játék örömét és a tanulást. Fejleszti a megfigyelést, koncentrációt, kreativitást, problémamegoldó gondolkodást, valamint, önállóságra és önellenőrzésre nevel. Az eddig elkészült füzetek sokféle fejlesztési területet dolgoznak fel: logika, matematika, szövegértés, nyelvtan, idegen nyelv. A műhely keretén belül, ezek közül azokkal ismerkedünk meg, melyek a könyvtárhasználati órákon, könyvtári szakórákon, valamint a szabadidő hasznos eltöltésében hasznosak lehetnek. Röviden bemutatjuk közös interaktív játékkal, hogyan építhetik be a könyvtárostanárok mindennapi munkájukba a játékokat, majd a résztvevőkkel továbbgondoljuk a felhasználási lehetőségeket. Célunk, hogy a műhelyfoglalkozás végére elkészüljön egy könyvtárhasználati LÜK füzet sablon, melyet a kiadó továbbfejlesztve esetlegesen meg is jelentet.


Előzetes kérések a résztvevőkhöz:
  • Tekintsék át, hogy milyen témákban jelentek eddig meg füzetek, gyűjtsék össze a leírások alapján, melyeket tudnák elképzelni könyvtári óráikon, foglalkozásaikon.
  • Ha talál ilyet, akkor erre a táblára írja fel, hogy ezeket a példákat hozza el a kiadó: https://padlet.com/domsody_andrea/KTELUK
  • Bővebben: https://mora.hu/luk
4. terem délelőtt: Így használd a könyvtárad! Forrásalapú óratervezés
Műhelyvezetők:
  • Farkas Andrea senior digitális fejlesztő, Digitális Pedagógiai Módszertani Központ
  • Szabados Tímea digitális fejlesztő, Digitális Pedagógiai Módszertani Központ
  • Tóth Viktória könyvtárostanár, Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
Rövid leírás: Arra keressük közösen a választ, hogyan lehet például a történelem, a magyar nyelv és irodalom vagy a természettudományos órák tematikájába becsempészni forrásközpontú digitális megoldásokat. Ahol a tanulók úgy keresik, gyűjtik össze és rendszerezik az információkat, hogy közben a digitális kompetenciájuk is fejlődik. A résztvevőket arra kérjük, hogy már átgondolt vagy megvalósított óratervekkel érkezzenek, hogy megismerjék egymás gondolatait, jó gyakorlatait. A tudásmegosztás jó alkalom lesz arra is, hogy közösen gondoljuk végig, hogyan tudnak a könyvtárostanárok a pedagógiai paradigmaváltás élharcosaivá válni.
 
Előzetes kérések a résztvevőkhöz:
  • Kérjük a résztvevőket, hogy hozzanak magukkal már korábban kipróbált foglalkozásterveket könyvtári szakórákról!
  • A szervezők szívesen veszik, ha előzetesen el is küldik Farkas Andrea címére. Erről küldtünk körlevelet.
  • Javasolt óravázlat sablon.
 
4. terem délután: Iskolai könyvtárak terei - közös gondolkodás
Műhelyvezetők:
  • Tánczos Tibor építész, DMB Műterem Kft.
  • Treszkai Anett építész, mesterszakos hallgató
  • Németh Szilvia könyvtárostanár, Alternatív Közgazdasági Gimnázium, Budapest
Rövid leírás:
A műhelymunka során három iskolai könyvtári teret tervezünk majd meg kisebb csoportokban World Café módszerrel. A berendezendő könyvtárak a résztvevők által előzetesen beküldöttek közül kerülnek kiválasztásra. A tervezés során egy erre a célra készített “építészeti társasjátékkal” fogunk dolgozni színes síkbeli és térbeli elemek segítségével. 
 
Előzetes kérések a résztvevőkhöz:
  • Kérjük, ha szeretne ötleteket kapni saját könyvtárának kisebb vagy nagyobb léptékű átalakításhoz, küldjön a szilvi.nemeth87[kukac]gmail[pont]com címre az iskolai könyvtárról alaprajzot és fotókat. Az alaprajz lehet kézzel rajzolt is.
  • Kérjük, hogy az alaprajzon (vagy egy külön leírásból) látszódjon, hogy az épületben hol helyezkedik el a könyvtár, milyen főbb jellemzői vannak. Mindegyik beküldött példával foglalkozunk.
5. terem délelőtt: Utazz KÓDsebességgel a Gutenberg-galaxisban A kis herceg repülőjén!
Műhelyvezetők:
  • Sugár Sára - Pedagógiai vezető
  • Klement Krisztina - Preschool üzletágvezető
  • Cs. Bogyó Katalin könyvtárostanár, Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája, Napközi Otthonos Óvodája
 
Rövid leírás: Mintaprogramunk középpontjában egyszerre szerepel a XXI. század legújabb vívmánya, a robot és Gutenberg kora óta –szinte- változatlan KÖNYV! Projektünk során egymással szimbiózisban tesszük le a digitális írástudás alapjait és fejlesztjük a szövegértést, könyvtárismeretet. Foglalkozásunkon bemutatjuk, hogyan lehet robotok építésén, programozásán, fő cselekményei, helyszínei megelevenítésén keresztül megismertetni, közelebb hozni a tanulókhoz, könyvtárlátogatókhoz egy-egy művet. Programozás, robotika területén előképzettséggel nem rendelkező érdeklődők is, már az első alkalommal „mozgó robot” élménnyel távoznak, azaz általuk épített és beprogramozott eszköz boldog elkészítői lesznek. Azok, akik ezen a foglalkozáson, a nap során részt vesznek ugyanezzel az élménnyel gazdagodnak majd. A kis herceg minden korosztály számára szól, ahogy az ArTec robotok is használhatóak kisiskolásoknál, de megállják a helyüket a legnagyobbak között is. A résztvevők a megismert megközelítés és eszköz ismeretének birtokában már hatékonyan segíthetik környezetüket a digitális analfabetizmus felszámolásában, mindezt egy innovatív, előre mutató ismeret birtokában!
 
Előzetes információk a résztvevőknek:
  • A szükséges eszközt a műhely szervezői biztosítják.
 
5. terem délután: R2D2: a tanulótípusokra szabott segítőtárs a digitális univerzumban
Műhelyvezetők:
  • Racsko Réka, Eszterházy Károly Egyetem, Eger
  • Donkó Erika könyvtárostanár, Móricz Zsigmond Gimnázium, Budapest
 
Rövid leírás: A résztvevők megismerik, hogy mely tanulótípusba tartoznak, majd ezután csoportmunkában egy nyílt tudásbázis megismerésével, személyre szabott webes alkalmazásokkal fejlesztik digitális kompetenciájukat. A módszer Bonk és Khe Zang (2008) alapmodelljét alkalmazza, amely a verbális és auditív (R); a reflektív, szemlélődő (R); a vizuális tanulótípus (D) és az ügyes kezű, gyakorlatias (D) tanulókat különböztet meg és ezek mindegyikéhez 25 tevékenységet rendel.
A jó gyakorlatban megjelenő linkek egy közösségi linkmegosztón keresztül válnak elérhetővé, amely hosszú távon segítheti az önfejlesztést és a tanulóközösségek kialakítását.
A tanulásmódszertannak helye van a NAT-ban és a könyvtár-pedagógiai programban is, így a tanulótípusok szerinti differenciálás és csoportmunka a könyvtárhasználat tanítása során is elengedhetetlen. Mindemellett a módszertani sokszínűséghez is hozzájárul.
A könyvtárostanárok tehát egy olyan eszközt kapnak, amely segítségével differenciálni tudják a tanulókat a tudatos és kritikus internethasználatra történő felkészítés során, egy olyan tudásbázis által, amely a tanulótípuskénti bontásban tartalmazza a tanulást segítő internetes lehetőségeket, taneszközöket.
A bemutatásra kerülő program Az én könyvtáram mintaprogramja: http://www.azenkonyvtaram.hu/documents/11543/32823/R2D2.pdf


A műhely dokumentumai: http://tiny.cc/kteworkshopr2d2
 
6. terem, Sárkányos könyvtár délelőtt: Sárkányos kincskeresés
Műhelyvezetők:
  • Dienes Éva gyermekkönyvtáros, Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
  • Kürtösi Zsoltné könyvtárostanár, Áldás Utcai Általános Iskola, Budapest
Rövid leírás: Alsó-tagozatosoknak kalandos palotaséta és kincskeresés a könyvtárban. "Jó itt lenni, otthon vagyok" érzése: maradandó könyvtárélmény. Sárkányok titkának megfejtése. Mindenki véleménye számít, mindenki megszólal. Iskolai tananyag hatékony előkészítése. Mozgás, zene, népmese, kortárs irodalomból részlet és további meglepetések!
A bemutatásra kerülő program Az én könyvtáram mintaprogramja: http://www.azenkonyvtaram.hu/documents/11543/32823/Sarkanyoskincskereses.pdf
 
6. terem Sárkányos könyvtár délután: Bűntény a könyvtárban – detektívjáték, a Mágnás Elza-gyilkosság és az adatbázisok ismerete
Műhelyvezetők:
  • Varga Lilla gyermekkönyvtáros, Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
  • Örményiné Farkas Andrea könyvtárostanár, Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
Rövid leírás: 2019. március 20-án, szerdán nyitás után berontott egy férfi a könyvtárba, magán kívül őrjöngött, dobálta a könyveket, súlyosan megsebesítette a gyerekkönyvtárost, összefüggéstelenül ordibált, majd elrohant. Detektívjeink - a játék résztvevői - forró nyomon vannak, a helyszín tele van ujjlenyomatokkal, cipőnyomokkal, vérnyomokkal. Tanúvallomást vesznek fel, fantomképet rajzolnak, és körözést adnak ki. Remélhetően a végére a tettest is megtalálják. Közben észrevétlen megismerik a könyvtári katalógus használatát, feltérképezik a könyvtár tereit, könyvek, ismert filmek segítségével is belebújnak az egyes nyomozói szerepkörökbe.
A bemutatásra kerülő program Az én könyvtáram mintaprogramja.
 

Részvétel

  • A programon való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.
    • A regisztrációs felületetet lezártuk, mert a határidőre a létszám betelt.
    • A jelentkezési felület automatikus visszaigazoló e-mailt küld a jelentkezésről. Ez időt vesz igénybe (akár több órát is) és a spam-be is kerülhet.
  • Jelentkezési határidő: 2019. március 16.
  • A rendezvényre 160 főt tudunk fogadni.
    • Túljelentkezés esetén előnyben részesítjük a KTE tagjait.

 

Együttműködő partnerek

 

Könyvtárostanárok Egyesülete

  

Az én könyvtáram - „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek EFOP-3.3.3-VEKOP/16-2016-000001” kiemelt projekt

Digitális Pedagógiai Módszertani Központ

EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása

Móra Könyvkiadó

 EKE OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

 

 

Kiadványok

Ingyenes kiadványok KTE tagoknak

  • Dömsödy Andrea - Németh Szilvia (szerk.): Olvasás, élmény, könyvtár. Egy könyvtárostanári konferencia lenyomata. (Kis KTE könyvek, 10.) Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2018. 182 p. (http://www.ktep.hu/KKK10)
    • Minden 2018-as KTE tag ajándékba kapja.
  • Bogyó Katalin, Cs. - Dömsödy Andrea (szerk.): Könyvtárhasználati ötlettár - játékos feladatok. (Kis KTE könyvek, 9.) Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2017, 294 p.
    • A rendezvényen minden olyan 2017-es KTE tag, aki még nem vette át, ajándékba kapja.

Megvásárolható kiadványok

  • Dömsödy Andrea (szerk.): Iskolai könyvtári projektek, programok. (Kis KTE könyvek 4.) Bp., Könyvtárostanárok Egyesülete, 2011, 254 p.  - a helyszínen: 2 500 Ft
  • Bogyó Katalin, Cs. - Dán Krisztina - Dömsödy Andrea: Útmutató a gyakorlóiskolák könyvtárainak szolgáltatásfejlesztéséhez. (Kis KTE könyvek, 5.) Bp., Könyvtárostanárok Egyesülete, 2012, 190 p. - a helyszínen: 2 500 Ft
  • Balogh Mihály: A magyar könyvtárostanárok egyesületi élete 1986-tól 2012-ig (Kis KTE könyvek, 6.), Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2012 - a helyszínen: 1500 Ft
  • Barátné Hajdu Ágnes - Cs. Bogyó Katalin - Eigner Judit (szerk.): Könyvtárhasználati óravázlatok. (Kis KTE könyvek, 7.), Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2013., 331 p. - a helyszínen: 3 000 Ft
  • Dömsödy Andrea - Tóth Viktória (szerk.): Könyvtárhasználati óravázlatok 2. (Kis KTE könyvek, 8.), Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2016., 239 p. - a helyszínen: 3000 Ft
  • Bogyó Katalin, Cs. - Dömsödy Andrea (szerk.): Könyvtárhasználati ötlettár - játékos feladatok. (Kis KTE könyvek, 9.) Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2017, 294 p. - a helyszínen: 3500 Ft
  • Dömsödy Andrea - Németh Szilvia (szerk.): Olvasás, élmény, könyvtár. Egy könyvtárostanári konferencia lenyomata. (Kis KTE könyvek, 10.) Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2018. 182 p.  - a helyszínen: 3000 Ft
  • IFLA Iskolai könyvtári útmutató. Bp., IFLA-KTE, 2016, 76 p. - a helyszínen: 1000 Ft
  • ÚJÚJÚJ:
    Dömsödy Andrea: A könyvtárpedagógia elmélete és gyakorlata. Második kísérlet a téma összefoglalására. Budapest, Könyvtárostanárok Egyesülete, 2018, 312 p., 
    • 2019-es KTE tagoknak 1 db megvásárlása: 1500 Ft. (A 2017-es közgyűlési döntés értelmében.)
    • Mindenki másnak, korlátlan számban 3500 Ft, kedvezményes kiadói ár.

Egyéb információk

  • A szakmai napról, továbbképzésként igazolást adunk.
    • Kérését kérjük, a regisztrációkor jelezze!
    • A szakmai programon való részvétel a 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről 5. § (3) d) alapján beszámítható a kötelező hét évenkénti pedagógus-továbbképzésbe.
  • A helyszínen lehetőség lesz KTE tagsági ügyek intézésére: a KTE-be való belépésre, tagság hosszabbítására, a 2019-es KTE tagdíj befizetésére.
    • A belépéshez és a tagság meghosszabbításához is új tagnyilvántartó lap szükséges. Ha ezt előre kitölti, akkor a helyszíni regisztráció gördülékenyebb lesz.
    • A belépésről és a tagdíjról bővebben: http://www.ktep.hu/tagnyilvantartas
    • Bár természetesen a helyszínen is lehet tagdíjat fizetni, a sorban állást és az adminisztrációt csökkenthetjük, ha átutalással kapjuk meg az összeget. Kérjük, hogy aki tudja, az több nappal az TSZN előtt utalja át tagdíjat, hogy a banki kimutatások alapján egyértelmű legyen a helyzet a regisztrációnál.
    • A gazdasági ügyek intézésére csak a reggeli regisztráció és a déli szünet idején lesz lehetőség, a szakmai program alatt nem. A megértést köszönjük!
  • Az OPKM gazdag iskolai értesítő (évkönyv) gyűjteménnyel rendelkezik, melynek további gyarapításához az iskolai könyvtárak támogatására is számítanak. Az OPKM az egyes évkönyvekből 2-2 példányt szeretne a kutatóknak és az utókornak megőrizni. A szakmai napon lehetőség lesz a kötelespéldányok vagy a korábbi évek hiányzó köteteinek személyes átadására. Bővebben: http://www.opkm.hu/?lap=dok/dok&dok_id=15#adom

Támogató

 

Nemzeti Kulturális Alap

Már befogadott regisztrációk (2019.03.13. 12:00)

Aleku Magdolna

Allmann-né Kovács Krisztina

Antal Tibor

Arany Zsuzsanna

Árkovics Miklósné

Balog Katalin Éva

Baloghné Kis Ilona

Baranyai Katalin

Bartosné Molnár Ildikó

Bátori Beáta

Becskereki Tímea

Békefi-Zrinyi Ágnes

Bekesné Kovács Jusztina

Bíró-Szabó Ágnes

Bitai Judit

Boda Emőke Katalin

Bodnárné Varga Márta Erzsébet

Bognár Noémi Erika

Czégény Márta

Cs. Bogyó Katalin

Csányiné Pap Györgyi

Csapó Annamária 

Csapó-Agócs Rózsa Mária

Cserlakiné Hagymássy Krisztina

Dávid Beatrix

Deli-Lantos Lili

Dézsi-Bereczki Beatrix

Donkó Erika

Dömsödy Andrea

Erdeiné Hasulyó Laura

Erdős Hédi

Farkas Andrea

Farkasné Szabó Csilla

Fehér Miklós

Felszeghyné Molnár Eszter

Fenyvesi Judit

Fésű Szilvia

Flaisz Péter

Garai-Puszta Ágnes

Gáspár Anita

Gazda Anna

GEIGER KLÁRA

Gerölyné Kölkedi Éva Marianna

Gönczi László

Gróf Szabolcsné

Guba-Szűcs Judit

Gyéresi Gabriella

Gyermánné Huga Ibolya

Gyimóthyné Molnár Erika

Házyné H. Éva

Herold Hajnalka

Hornyákné Doszpod Edit

Horváth Éva

Horváthné Szandi Ágnes

Hüttner Szilvia

Illés Imréné

Iványiné Nagy Kinga

Jakab Judit

Jakab Judit

Jákliné Tilhof Ágnes

Jónásné Bánfi Csilla 

Juhász Zoltán

Kámán Veronika

Kemecsei Géza

Kertész Zoltán

Kis-Szótér Andrea

Klement Krisztina

Kócsi Katalin Tünde

Kocsisné Varga Zita

Konrádné Papp Orsolya

Koren Balazs

Kosik Ilona Judit

Kotroczó Fruzsina

Kovács Anikó Csilla

Környei Márta

Krommer Márta

Kuslits Ildikó

Kürtösi Zsoltné

Lángné Stumpf-Benedek Anna

Lauránné Sziládi Gizella

Lisztmaier Zsuzsanna

Lovász Erzsébet

Magdics Erika

Majorné Ludvig Mária

Márföldi István

Máté Györgyné

Máténé Horgos Éva

Mészáros Lívia

Molnár Gabriella

Molnárné Urbanik Tímea

Mudri Zsuzsa

Müllerné Gulya Márta

Dr. Nagy Enikő

Nagyné Falucskai Anna

Nagyné Kiss Anikó

Németh Klára

Németh Szilvia

Némethné Görög Lilla

Némethné Sáhó Éva

Nyirő Gizella

Olajos Éva

Olexó Réka

Olexó Tünde

Őriné Apáti Anna

Örményiné Farkas Andrea Marianna

Pandur Emese

Papp Anikó

Papp Klára

Patakfalvi János

Pataki Marianna

Piri Ildikó

Polánszkiné Nádas Ildikó

Dr. Puskás Áronné

Pusztai Anita

Dr. Racsko Réka

Rákosfalvi Nóra

Rigó Aniko

S. Molnár Lídia

Sáfrány Ilona

Sári Éva Gabriella

Sárkány Zsófia 

Savanya Ildikó

Sikaláné Sánta Ildikó

Simon Ildikó Gabriella

Simon Krisztina

Sinkó Márta

Somogyi Zoltánné Kónya Ildikó

Storcz Tamásné

Streichonovecz Ilona

Strobl Imréné

Sturcz Attiláné

Sugár Sára

Szabados Tímea

Szabó Ágnes Ilona

Szabóné Tóth Ildikó

Szakmári Klára

Szanka Éva

Szepesi Hajnal

Szepesi Judit

Szepesiné Huri Hilda Andrea

Szigetfűné Papp Szilvia

Szolnoki Attiláné

Takácsné Hanke Zsuzsanna

Tánczos Tibor

Tiba Gabriella

Tolnainé Korcz Ilona

Tóth Viktória

Tőzsér Anita

Treszkai Anett

Tumbászné Velki Ágnes

Vadásziné Redenczki Anita

Váradi Ildikó

Varga Lászlóné Márti

Varga Mária

Vargáné Balogh Katalin

Vekerdy Ágnes

Veress Zsuzsanna

Virga Krisztina

Vitályos Ida

Zajaczné Dora Éva

Zseli Klára

Zsupos Gabriella