Így tanítom az etikus forráshasználatot - Pályázat könyvtárostanároknak

2014 októberére, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjára készülődve a Könyvtárostanárok Egyesülete pályázatot hirdet könyvtárostanárok számára. Elérhető a beküldési felület és a pályázati adatlap.

 

A pályázat célja

Az iskolai könyvtárak, a könyvtár-pedagógiai munka fejlesztésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Olyan foglalkozásterveket várunk, melyek általános vagy középiskolában valósíthatók meg.

A pályázók köre

  • Magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények könyvtárostanítói, könyvtárostanárai.
  • Magyarországi és határon túli felsőoktatási intézmények könyvtárosképzésében résztvevő hallgatók.
  • Az egyéni és csoportos pályaművek megkülönböztetés nélkül kerülnek elbírálásra.
  • Egy pályázó több pályaművet is benyújthat.

A részvétel módja

  • Beküldés határidő: 2014. október 15.
  • Pályamű beküldése:
    • A pályaműveket a pályázónak elektronikus formában kell beküldenie.
      • Ehhez a felhívás végén letölthető adatlapot és sablont kell használnia.
    • A pályaművet a 2014-es pályázati kiírás alól elérhető "Pályamű beküldése" oldalon kell csatolni. (A beküldéshez a honlapon való regisztráció nem  szükséges.)
  • Sikeres beküldés után a pályázó neve azonnal megjelenik a Pályaművek  almenüben. A  pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak, az Iskolai Könyvtárak Nemzetközi Hónapjának és a Könyvtárostanárok Egyesületének népszerűsítésére, a könyvtárostanár kollégák képzésére, publikálásra.
  • Nevezési díj
    • KTE tagok számára a nevezés díjmentes. 
    • Nem KTE tagok számára a nevezési díj pályázatonként 2 000 Ft, melyet a KTE bankszámlájára kell átutalni 2014. október 20-i beérkezéssel.
      • Számlaszám: OTP 11708001 - 20341237
      • A közleménybe írják be: nevezési díj 

A téma - az etikus forráshasználat

A téma sokféle megközelítésből elfogadható. Például:

  • átfogóan,
  • vagy valamely forrástípust, dokumentumtípust kiemelve,
  • vagy az etikai problémákat kiemelve, a nézetformálásra összpontosítva,
  • direkten vagy indirekten.
  • A foglalkozás lehet könyvtártárhasználati vagy könyvtárhasználatra épülő szakóra keretében megvalósuló is.

Értékelési szempontok

  • Kidolgozottság
    Alkalmas-e arra, hogy más kolléga adaptálhassa?
    Pl.: Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértelmű-e? Minden szükséges feladatlapot, segédletet tartalmaz-e?
  • Tartalmi szakszerűség:
    tananyag, fogalomhasználat, hivatkozási rendszer (bármelyik elterjedt, indokolt hivatkozási rendszer (hivatkozási stílus, publikációs stílus) szakszerű használata elfogadható)
  • Módszertani szakszerűség:
    pedagógiai, könyvtár-pedagógiai (leírásban, kivitelezésben)
  • Tanulóközpontúság:
    Épít-e tanulók érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására, előzetes tudására?
  • Könyvtárhasználóvá nevelés :
    Csak a hivatkozási technikákra, sablonokra, jellemzésre, rendszerezésre, adatokra koncentrál vagy szem előtt tartja a forráshasználat, könyvtárhasználat célját is?
  • Nézetformálás, nevelési szempontok:
    Pl.: Kitér-e az etikai szempontokra?
  • Az értékelés során a tanulók évfolyama, az iskolatípus és a választott résztéma csak az óravázlat tartalma, szakszerűsége szempontjából jelenik meg vizsgálati szempontként. A különféle iskolatípushoz, évfolyamokra és témakörben benyújtott pályaműveket nem értékeljük külön.
  • RJR rövid leírása

Díjazás

  • Az első két kiemelt pályamű készítőjét előadásra kérjük fel a KTE 2014-es  Őszi Szakmai Napja keretében.

Budapest, 2014. június 6.

Könyvtárostanárok Egyesülete elnöksége

Támogatók


Monguz Kft.
 
Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
 

Nemzeti Kulturális Alap
 
Hamisítás Elleni Nemzeti Testület

 

 

CsatolmányMéret
Pályázati adatlap és sablon85 KB