Mi így működünk együtt: gyermekkönyvtár – iskolai könyvtár

A KTE Tavaszi Regionális Szakmai Napokhoz kapcsolódó pályázat.

Elérhető a beküldési felület.

A pályázat célja

Az iskolai könyvtárak és a gyermekkönyvtárak (nyilvános könyvtárak) szakmai alapokon való együttműködésének elősegítése, a jó gyakorlatok, a kollégák tapasztalatainak bemutatása. Teljes körű és egy-egy részfeladatra, egy-egy részcél megvalósítása érdekében megvalósult együttműködések bemutatkozását egyaránt várjuk.
 

Résztvevők

  • A pályázatot az iskolai könyvtárosnak és a gyermekkönyvtárosnak közösen kell benyújtania.
    • Más nyilvános könyvtárakkal való együttműködésről szóló pályázatot is befogadunk, ami az értékelési szempontoknak megfelelő.
  • Az egyes intézményeket több könyvtáros is képviselheti a pályázatban.
  • Kettőnél több könyvtár együttműködését bemutató pályázatokat is befogadunk.
     

A részvétel módja

  • Beküldés határidő: 2012. március 5.
  • A pályaművet a Pályázat menüpont alatt lévő „Beküldés” menüpontban található adatlap segítségével kell feltölteni.
    • A beküldéshez nem szükséges a honlapon való regisztráció, de ebben az esetben a pályázó utólag nem módosíthat pályázatán.
    • A feltölthető fájl maximális mérete 2Mb.
  • A pályaműveket beküldők hozzájárulnak, hogy a Könyvtárostanárok Egyesülete és az MKE Gyermekkönyvtáros Szekciója az alkotók nevének feltüntetésével felhasználja a pályaművet az iskolai könyvtárak és a gyermekkönyvtárak népszerűsítésére, a könyvtáros kollégák képzésére, publikálásra.

Díjazás

  • A kiemelkedő pályaművek készítőit előadásra kérjük fel a KTE 2012-es Tavaszi Regionális Szakmai Napja valamely helyszínén.
  • A nyertesek publikálási lehetőséget biztosítunk.
  • Könyvjutalmak

Értékelési szempontok

  • Kidolgozottság
    • Alkalmas-e arra, hogy más kollégák alkalmazhassák, ötleteket adaptálhassanak belőle?
    • Minden lényeges cél, feltétel, tevékenység egyértelműen megfogalmazott-e?
    • Dokumentáción (pl.: helyi tanterv, könyvtár-pedagógiai program, írásos együttműködés, munkaterv, szakmai és nyilvános beszámolók …) is alapuló leírás.
    • Az együttműködés munkafolyamatainak lépéseit világosan, logikusan tükrözi-e?
  • Szakszerűség - Könyvtárszakmai, pedagógiai
    • Könyvtárhasználóvá nevelési célkitűzések
  • Gyermekközpontúság - Épít-e gyerekek, fiatalok érdeklődésére, szükségleteire, aktivitására?
  • Tanulóközpontúság – Mennyiben támogatja a tanulókkal szemben támasztott tanulmányi (tantervi) követelmények teljesítését?
  • Reflektív, értékelő megközelítés
    • Nem a „tökéletes”, hanem valós együttműködéseket keressük.
    • Olyan leírások várunk, melyek bemutatják az ilyen együttműködések kiindulópontjait, problémafelvetéseit, nehézségit, buktatóit, mélypontjait előnyeit, sikereit, eredményeit!
    • Az olyan leírások segítik a többi kolléga munkáját, melyek bepillantást engednek, melyek elgondolkodtatnak.

Formai elvárások

  • Kötelező adatlap nincsen.
  • A pályamű tartalmazza:
    • pályázók nevét, beosztását, munkahelyét, elérhetőségét
    • az együttműködő intézmények adatait
  • Mindenképpen legyen szövegszerűen megfogalmazott része. Terjedelmi korlát nincsen.
  • A pályamű tartalmazhat illusztrációul, bizonyítékul szolgáló képeket, mellékleteket (pl.: munkaterveket, foglalkozásterveket).
    • Ezeket lehetőség szerint kérjük a szöveggel egybeszerkeszteni.